0 Koszyk: 0,00 zł brutto

Brak produktów w koszyku.

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

Spis treści

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Sklep Internetowy znajdujący się pod adresem http://www.belmeb.pl ma siedzibę pod adresem: ul. Krakowska 77, 34-144 Izdebnik i prowadzony jest przez BELMEB Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego nr ewid. 0000048542 przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie. Kapitał zakładowy wynosi 1 496 000 PLN. NIP: 551-22-77-121.

2. Określenia użyte w niniejszym regulaminie oznaczają:
a) Sklep BELMEB/Sprzedawca - Internetowy Sklep znajdujący się pod adresem http://www.belmeb.pl prowadzony przez BELMEB Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Izdebniku, NIP: 551-22-77-121.
b) Kupujący - osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która zawiera umowę sprzedaży ze Sklepem BELMEB. W przypadku osób fizycznych Kupującym może być wyłącznie osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
c) Konsument - osoba fizyczna, która zawiera umowę sprzedaży ze Sklepem BELMEB w celu bezpośrednio nie związanym z jej działalnością zawodową lub gospodarczą, do której stosuje się w szczególności regulacje ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. poz. 827) - zwanej dalej Ustawą o prawach konsumenta.
d) Regulamin -niniejszy regulamin sprzedaży,
e) Umowa - umowa sprzedaży towarów przez Sklep BELMEB na rzecz Klienta,
f) Towar - każda rzecz z zakresu akcesoriów meblowych, która jest przedmiotem sprzedaży przez Sklep BELMEB,
g) Odział BELMEB – jeden z oddziałów firmy BELMEB, znajdujący się odpowiednio w: Izdebniku ul. Krakowska 77, Modlinczce ul. Handlowców 12, Tychach ul. Wałowa 34, Mielec ul. Przemysłowa 2
h) Konto – konto Kupującego w Sklepie BELMEB, w którym są gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach oraz Fakturach,
i) Formularz rejestracji – formularz dostępny na stronie Sklepu BELMEB służący utworzeniu Konta.

3. Sklep BELMEB zajmuje się sprzedażą akcesoriów meblowych. Kontakt ze Sklepem BELMEB jest możliwy przez adres e-mail: [email protected] bądź pod numerami telefonów: tel. +48 12 273 22 24 w. 72, tel. kom.: +48 665 806 706.

4. Regulamin określa między innymi prawa i obowiązki Sklepu BELMEB i Kupującego: zasady dotyczące zawierania umów sprzedaży towarów przy użyciu środków porozumiewania się na odległość między Sklepem BELMEB, a Kupującym; zasady postępowania reklamacyjnego oraz przetwarzania danych osobowych Kupujących będących Konsumentami.

5. Informacje handlowe (ceny oraz opisy produktów) zamieszczone na stronie www.belmeb.pl nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, lecz są zaproszeniem do składania ofert. Kupujący składając zamówienie za pomocą mechanizmów dostępnych na internetowych stronach Sklepu BELMEB, składa ofertę kupna określonego towaru na warunkach podanych w opisie produktu.

6. W Sklepie BELMEB wszystkie ceny podane są w polskich złotych i są cenami brutto (zawierają podatek VAT).

7. Sklep BELMEB gwarantuje, że sprzedawane towary mają legalne pochodzenie.

8. W celu złożenia zamówienia w Sklepie BELMEB, Kupujący musi dysponować: urządzeniem obsługującym przeglądarkę internetową (typu: Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Microsoft Edge lub podobne).

9. Złożenie zamówienia przez Kupującego w Sklepie BELMEB jest równoznaczne z akceptacją postanowień niniejszego Regulaminu.

10. W przypadku Umów zawartych pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym  niebędącym Konsumentem dodatkowo zastosowanie mają postanowienia dokumentu pod nazwa „OGÓLNE WARUNKI HANDLOWE” dostępne pod adresem:https://www.belmeb.pl/media/wysiwyg/owh/owh_belmeb.pdf.

II. ZAKŁADANIE KONTA

1. Aby założyć Konto w Sklepie BELMEB, należy wypełnić Formularz rejestracji.

2. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.

3. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.

4. Kupujący ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sklepu BELMEB, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w pkt. I ppkt 3.

III. ZAMÓWIENIE

1. Kupujący zamierzający złożyć zamówienie w Sklepie BELMEB wypełnia formularz rejestracji i zakłada Konto lub dokonuje jednorazowego zamówienia bez rejestracji. Prawidłowo wypełniony formularz zamówienia wymaga uzupełnienia wszystkich pól.

2. Kupujący składający zamówienie przechodzi przez jego wszystkie etapy i kończy naciskając przycisk „Zamawiam i płacę”, co oznacza, iż Kupujący oświadcza tym samym, że wie że zamówienie wiąże się z obowiązkiem zapłaty.

3. Złożenie zamówienia przez Kupującego, nie oznacza zawarcia umowy sprzedaży. Umowa zostaje zawarta dopiero po uprzedniej weryfikacji złożonego zamówienia, w szczególności pod kątem dostępności zamówionego towaru oraz poprawności wypełnienia formularza zamówienia. Nieprawidłowo wypełnione formularze zamówienia nie będą rozpatrywane.
W przypadku niedostępności części lub wszystkich towarów objętych zamówieniem, Sklep BELMEB skontaktuje się z klientem (listem e-mail, bądź telefonicznie) i poinformuje o dostępności pozostałych produktów objętych zamówieniem. Kupujący zostanie poproszony o podjęcie decyzji dotyczącej dalszej realizacji zamówienia.

4. Po zawarciu umowy, a najpóźniej w chwili dostarczenia Towaru Sklep BELMEB zobowiązany jest przekazać Konsumentowi na trwałym nośniku potwierdzenie zawarcia umowy na odległość zawierające informacje o których mowa w art. 12 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta.

5. Jeżeli Kupujący zdecyduje się na dostawę Towaru za pomocą Kuriera, Poczty Polskiej, bądź Paczkomatów umowę sprzedaży pomiędzy Sklepem BELMEB, a Kupującym uważa się za zawartą wraz z otrzymaniem przez Kupującego wiadomości e-mail potwierdzającej zamówienie.

Jeżeli Kupujący zdecyduje się na odbiór osobisty Towaru zamówionego i opłacenie go przy odbiorze w Oddziale BELMEB, dokonuje on jedynie rezerwacji Towaru. Umowa sprzedaży między Sklepem BELMEB, a Kupującym zawierana jest przy odbiorze towaru w Oddziale BELMEB.

6. Jeżeli w ciągu 2 dni roboczych od daty złożenia zamówienia, Kupujący nie otrzyma wiadomości e-mail potwierdzającej zamówienie to umowa jest uważana za niezawartą.

IV. PŁATNOŚĆ / DOSTAWA TOWARU

1. Towary zamówione wysyłane są przez Sklep BELMEB w ciągu 4 dni roboczych od czasu, otrzymania przez Kupującego wiadomości e-mail potwierdzającej zamówienie, bądź w przypadku płatności w formie przedpłaty dopiero po zaksięgowaniu wpłaty na koncie Sklepu BELMEB, z tym że w przypadku dostawy Towaru na rzecz Konsumenta, wydanie Towaru powinno nastąpić nie później niż 30 dni licząc od dnia zawarcia umowy.

2. Za zamówiony towar Kupujący płaci Sklepowi BELMEB w wybrany przez siebie sposób:
a) płatność za pobraniem (płatne przy odbiorze przesyłki u kuriera)
b) płatność przy użyciu systemu PayU ( płatność za pomocą przelewu online lub karty płatniczej),
c) płatność przy odbiorze osobistym (gotówką lub kartą płatniczą w kasie)

Sposób płatności Kupujący określa podczas składania zamówienia. W przypadku przedpłaty towar zostaje wysłany dopiero po zaksięgowaniu wpłaty na koncie. Maksymalny termin oczekiwania na płatność wynosi 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania przez Kupującego wiadomości e-mail potwierdzającej zamówienie. Po tym terminie zamówienie zostanie anulowane i Sklep BELMEB nie jest zobowiązany do jego realizacji.

3. W wypadku płatności przy odbiorze osobistym zarezerwowany towar oczekuje na Kupującego przez 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia Kupującego o możliwości jego odebrania.

4. Zamówiony towar wraz z potwierdzeniem zawarcia umowy (faktura VAT/paragon) zostanie dostarczony Kupującemu w sposób wskazany przez niego przy składaniu zamówienia, na adres podany przez Kupującego jako „Dane dostawy”.

4. Zamówiony towar zostanie dostarczony Kupującemu w sposób wskazany przez niego przy składaniu zamówienia, na adres podany przez Kupującego jako „Dane dostawy”.

5. Kupujący może skorzystać z następujących metod dostawy towaru:
a) przesyłka kurierska,
b) przesyłka kurierska pobraniowa,
c) przesyłka Paczkomaty InPost,
d) odbiór osobisty dostępny pod adresami: Izdebnik ul. Krakowska 77, Modlniczka, ul. Handlowców 12, Tychy ul.Wałowa 34, Mielec ul. Przemysłowa 2.

Cena towaru nie obejmuje kosztów dostawy. Koszt dostawy realizowanej na terenie Polski jest uzależniony od wybranej przez Kupującego formy dostawy i płatności oraz wagi przesyłki. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy dostępne są na  podstronie Koszty i czas dostawy.

6. Odbiór osobisty towaru przez Kupującego jest bezpłatny.

7. Koszty przesyłki dla towarów wysyłanych za granicę Polski ustalane są indywidualnie dla każdego zamówienia i konsultowane telefonicznie oraz za pomocą poczty e-mail z Kupującym. W takim przypadku do zawarcia umowy dojdzie jedynie w przypadku zaakceptowania przez Kupującego co najmniej w drodze e-mailowej w/w. kosztów przesyłki, które powinny być przez niego opłacone zgodnie z poczynionymi ustaleniami.

8. W sytuacji gdy Kupujący, zdecydował się na dostawę zamówionego towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej, ma on prawo do sprawdzenia zawartości paczki niezwłocznie po jej otrzymaniu. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek wad lub uszkodzeń towaru powstałych w czasie dostawy i transportu, powinien zostać sporządzony tzw. protokół szkody. Zarówno Kupujący, jak i kurier powinni podpisać protokół.

9. Nieodebranie paczki od kuriera i zwrot przesyłki do Sklepu BELMEB skutkuje:
a) obciążeniem Kupującego kosztami zwrotu towaru do Sklepu BELMEB oraz ponownego jej nadania – jeżeli Kupujący zwróci się o ponowne nadanie przesyłki, 
b) obciążeniem Kupującego kosztem zwrotu paczki do Sklepu BELMEB – jeżeli Kupujący zrezygnuje z zamówienia i nie wyrazi zgody na ponowne nadanie przesyłki.

10. W sytuacji gdy towar zostanie wysłany do Kupującego lub jest gotowy do odbioru, Kupujący uzyska informację o tym fakcie za pomocą poczty e-mail.

11. Kupujący akceptując niniejszy Regulamin udziela Sprzedawcy akceptacji – w rozumieniu art. 106n ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (VAT) – na stosowanie przez Sprzedawcę w stosunku do Kupującego faktur elektronicznych, w tym na przesyłanie (udostępnianie) Kupującemu faktur elektronicznych wystawionych przez Sprzedawcę w formacie pliku PDF za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail Kupującego podany w związku z wypełnieniem odpowiedniego formularza na Stronie Internetowej Sklepu (formularza przy zakładaniu Konta Użytkownika lub formularza przy składaniu zamówienia).

12. W przypadku faktur VAT korygujących Kupujący zostanie poproszony o potwierdzenie otrzymania faktury VAT korygującej poprzez odpowiedź na otrzymaną wiadomość e-mail z załączonym dokumentem.

13. Akceptacja, o której mowa w ust. 11 powyżej nie wyłącza prawa Sprzedawcy do stosowania faktur VAT w wersji papierowej.

14. Jeśli Kupujący oświadczy, że składa zamówienie jako podatnik podatku od towarów i usług (VAT), Sprzedawca wystawi takiemu Użytkownikowi fakturę VAT:

a) w przypadku wyboru opcji dostarczenia Towaru -  w postaci odbioru osobistego w sklepie stacjonarnym Sprzedawcy z opcją zapłaty za zamówiony towar na miejscu, Kupującemu wydana zostanie Faktura VAT w momencie odbioru paczki,

 b) w przypadku wyboru opcji dostarczenia Towaru - w postaci odbioru osobistego w sklepie stacjonarnym po dokonaniu uprzedniej przedpłaty - Kupującemu przekazana będzie Faktura VAT na adres e-mail, podany przez Kupującego w związku z wypełnieniem odpowiedniego formularza na Stronie Internetowej,

c) w przypadku wyboru opcji dostarczenia Towaru - innych niż odbiór osobisty w sklepie stacjonarnym Sprzedawcy, Kupującemu przekazana będzie Faktura VAT na adres e-mail podany w związku z wypełnieniem odpowiedniego formularza na Stronie Internetowej.

15. Jeśli Kupujący oświadczy, że nie składa zamówienia jako podatnik podatku od towarów i usług (VAT):       

a) w przypadku wyboru opcji dostarczenia Towaru - w postaci odbioru osobistego w sklepie stacjonarnym Sprzedawcy z opcją zapłaty za zamówiony towar na miejscu:  wydany zostanie paragon fiskalny w momencie odbioru paczki. W przypadku potrzeby wystawienia faktury VAT zostanie wystawiona Faktura VAT do paragonu po zgłoszeniu takiego żądania ,

b) w przypadku wyboru opcji dostarczenia Towaru  w postaci odbioru osobistego w sklepie stacjonarnym Sprzedawcy po dokonaniu uprzedniej przedpłaty - przekazana będzie Faktura VAT na adres e-mail Użytkownika, podany przez Użytkownika w związku z wypełnieniem odpowiedniego formularza na Stronie Internetowej Sklepu. Poprzez zaakceptowanie Regulaminu Kupujący zgłasza żądanie wystawienia faktury, która dokumentuje dokonaną na jego rzecz sprzedaż, zgodnie z art. 106b ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, chyba że obowiązek wystawienia faktury powstaje z mocy prawa

c) w przypadku wyboru opcji dostarczenia Towaru - innych niż odbiór osobisty w sklepie stacjonarnym Sprzedawcy przekazana  będzie Faktura VAT na adres e-mail , podany w związku z wypełnieniem odpowiedniego formularza na Stronie Internetowej. Poprzez zaakceptowanie Regulaminu Kupujący zgłasza żądanie wystawienia faktury, która dokumentuje dokonaną na jego rzecz sprzedaż, zgodnie z art. 106b ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, chyba że obowiązek wystawienia faktury powstaje z mocy prawa.

16. Sklep BELMEB nie ponosi odpowiedzialności za nieotrzymanie lub utratę faktury elektronicznej, jeżeli jest ono spowodowane przyczyną niezależną od Sklepu BELMEB, w szczególności jeżeli jest ono wynikiem: działania lub zaniechania Kupującego; podania przez Kupującego błędnego adresu poczty elektronicznej lub nieistniejącego adresu; zakwalifikowania jako spam wiadomości elektronicznej, do której załączona została faktura elektroniczna, przez skrzynkę pocztową Kupującego; przypadkowego usunięcia wiadomości elektronicznej, do której została załączona faktura elektroniczna; brak powiadomienia o zmianie adresu poczty elektronicznej oraz nieprawidłowego przechowywania przesyłanych faktur.

V. PRAWO DO OSTĄPIENIA OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ LUB POZA LOKALEM PRZEDSIĘBIORSTWA

1. Kupujący będący Konsumentem, dokonujący zakupu na odległość, może - zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta w terminie 14 dni odstąpić od umowy bez podania przyczyny. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy rozpoczyna się dla:
a) Umowy, w wykonaniu której Sklep BELMEB wydaje Towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik;
b) Umowy, która obejmuje wiele Towarów dostarczanych osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części;
c) Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Towarów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Towarów;
d) pozostałych Umów – od dnia zawarcia Umowy.

2. W celu odstąpienia od Umowy należy przesłać pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy na adres: BELMEB Sp. z o.o., ul. Krakowska 77, 34-144 Izdebnik. Odstępując od umowy, Konsument może posłużyć się wzorem formularza stanowiącym załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta lub formularzem zamieszczonym pod poniższym linkiem. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

„Formularz odstąpienia od umowy”

3. Konsument ma obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez Sklep BELMEB do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Bezpośrednie koszty zwrotu towaru, w tym koszty odesłania, ponosi Konsument.

4.Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

5. Sklep BELMEB niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwraca Konsumentowi zapłaconą cenę towaru wraz z kosztami jego dostarczenia do Konsumenta, z zastrzeżeniem że Sklep BELMEB zwraca jedynie koszty najtańszego zwykłego sposobu przesyłki dostępnego w swojej ofercie. Zwrot dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub w innej formie zaakceptowanej przez Konsumenta, która nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Sklep BELMEB może wstrzymać się ze zwrotem otrzymanej przez Konsumenta kwoty do czasu otrzymania towaru lub potwierdzenia jego odesłania.

6. Po otrzymaniu przez Sklep BELMEB oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy oraz zwróconego towaru, Sklep BELMEB niezwłocznie wysyła do Konsumenta fakturę korygującą – dot. zwrotu towaru.

7. Prawo do odstąpienia od umowy, o którym mowa w niniejszym dziale nie przysługuje w sytuacjach określonych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta tj. w szczególności gdy:
a)  przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
b) przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia.

8. Postanowienia rozdziału ( punktu V.PRAWO DO OSTĄPIENIA OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ LUB POZA LOKALEM PRZEDSIĘBIORSTWA ) stosuje się odpowiednio także do Klienta będącego osobą fizyczną, który zawarł z BELMEB umowę bezpośrednio związaną z swoją działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

VI. UMOWY ZOBOWIĄZUJĄCE DO PRZENIESIENIA WŁASNOŚCI TOWARU (REKLAMACJE KONSUMENCKIE)

1.W przypadku gdy Kupujący jest Konsumentem lub osobą fizyczną zawierającą Umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za niezgodność Towaru lub usługi z umową  zobowiązującą do przeniesienia własności towaru na zasadach określonych w przepisach Ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta w szczególności  w art. 43a i następnych.

2. Sklep BELMEB ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.

3. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.

4. Reklamacje mogą być składane osobiście w siedzibie firmy bądź listownie na adres: BELMEB Sp. z o.o., ul. Krakowska 77, 34-144 Izdebnik lub za pomocą poczty elektronicznej na adres: [email protected]. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać  adres i dane Konsumenta, datę wydania/dostarczenia towaru niezgodnego z Umową, opis niezgodności,  data kiedy została stwierdzona niezgodność oraz dokument potwierdzający nabycie reklamowanego Towaru( kopia faktury, paragon, potwierdzenie przelewu z rachunku bankowego).

5. Sklep BELMEB udzieli odpowiedzi na reklamację Reklamację Konsumenta w terminie 14 dni id dnia jej otrzymania.  

6. Sklep BELMEB może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sklep BELMEB może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sklepu BELMEB, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

7. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

8. Sprzedający dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta,

uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedający.

9. Konsument udostępnia Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera lub zleca odbiór od konsumenta towar na swój koszt.

10. Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, Sprzedawca

demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.

11. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo

odstąpieniu od umowy, gdy:

1) Sklep BELMEB odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z pkt 6;

2) Sklep BELMEB nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z pkt 8-10;

3) brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Sklep BELMEB próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;

4) brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych powyżej,

5) z oświadczenia Sklepu BELMEB lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności

z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.

12. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru

niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.

13. Sklep BELMEB zwraca konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.

14. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.

15. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.

16. W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.

17.  W przypadku odstąpienia od umowy lub reklamacji Konsument zobowiązuje się należycie opakować i zabezpieczyć towar do momentu odbioru/ zwrotu do Sklepu BELMEB..

18. Sklep BELMEB dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument,

chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

VII. RĘKOJMIA

1. Sprzedawca ponosi wobec Kupującego nie będącego Konsumentem,  odpowiedzialność za wadę fizyczną lub prawną  sprzedanej rzeczy na zasadach określonych  w szczególności w art. 556 i następnych Kodeksu cywilnego ograniczonych postanowieniami zawartymi w Ogólnych Warunkach Handlowych BELMEB.

2. Procedura reklamacyjna dotycząca reklamacji składanych przez Kupujących niebędących Konsumentami ani osobami fizycznymi zawierającymi umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tych osób charakteru zawodowego znajduje się w Ogólnych Warunkach Handlowych BELMEB.

VIII. POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW KONSUMENCKICH

1. Pod adresem: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL dostępna jest Platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy Konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z  pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php

IX. ODBIÓR SPRZĘTU

1. Sklep Belmeb obowiązany jest do nieodpłatnego odbioru zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych w punkcie sprzedaży, o ile zużyty sprzęt jest tego samego rodzaju i pełnił te same funkcje co sprzęt sprzedawany.

2. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny można oddać również w gminnym Składowisku Odpadów Komunalnych, adres: ul. Tysiąclecia 133, 32-440 Sułkowice.

X. PRZETWARZANIE I OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

1. Sklep BELMEB przetwarza informacje dotyczących Kupującego, w tym mające charakter danych osobowych. Przetwarzanie następuje zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE , ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2014 r. poz. 1182) oraz w zakresie w jakim ma to zastosowanie, zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2013 r. poz. 1422).

2. Dane osobowe Kupujących wykorzystywane są przez Sklep BELMEB, do realizacji zamówień, ewidencji sprzedaży i kontaktu z Kupującym w celu potwierdzenia zamówienia. Pod warunkiem wyrażenia zgody przez Kupującego, jego dane osobowe są wykorzystywane również w celu informowania o promocjach i nowościach oferowanych przez Sklep BELMEB.

3. Kupujący ma prawo wglądu do swoich danych osobowych, zmiany ich lub zażądania usunięcia z bazy danych Sklepu BELMEB.

4. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na zasadach przedstawionych w Informacji o przetwarzaniu danych osobowych, pod adresem: www.belmeb.pl/informacja-o-przetwarzaniu-danych-osobowych.html.

XI. POSTANOWENIA KOŃCOWE

1. W sprawach nie uregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego i innych ustaw, w tym przede wszystkim Ustawy o prawach konsumenta.

2. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych między Sklepem BELMEB, a Kupującym, który jest Konsumentem zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu Postępowania Cywilnego.

3. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sklepem BELMEB, a Kupującym, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sklepu BELMEB.

4. Do umowy sprzedaży produktów w Sklepie stosuje się prawo polskie. Umowa zawierana jest w języku polskim.

5. Sklep BELMEB zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn, w szczególności: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw itp., po wcześniejszym umieszczeniu na stronie www.belmeb.pl informacji o takiej zmianie.

6. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.01.2023r. i dotyczy umów zawartych od tej daty.

 

POPRZEDNIE WERSJE REGULAMINU

2021-01-01 - 2022-12-31 Regulamin sklepu belmeb.pl
2020-02-10 - 2020-12-31 Regulamin sklepu belmeb.pl

2019-07-10 - 2020-02-09 Regulamin sklepu belmeb.pl
2017-03-17 - 2019-07-09 Regulamin sklepu belmeb.pl
2014-12-25 - 2017-03-16 Regulamin sklepu belmeb.pl
Scroll To Top
Lat
na rynku
Szeroki
asortyment
Wysoka jakość
produktów
Szybka
dostawa
Partner
grupy Pfleiderer